Максимална скорост от 30 км в час в определени градски зони ще бъде въведена с цел намаляване на пътните произшествия. Това предвижда националната стратегия за подобряване на състоянието на безопасността на движението по пътищата на България до 2020 г., която беше одобрена от Министерския съвет вчера.
Зоните с подобно ограничение на скоростта ще бъдат обособени на места с концентрирано движение на пешеходци. Промените са направени във връзка с приетата от Европейския парламент резолюция през септември, която прикани всички страни членки на ЕС да предприемат мерки за ограничаването на скоростта в населените места до 30 км/ч.
Ще се въведе и нормативна уредба за изграждане на училищни, пешеходни и жилищни зони, където ще има засилени мерки за безопасност на движението, пише „Монитор“, позовавайки се на Министерския съвет. Целта е ускорено да бъде построена инфраструктура за ограничаване на скоростта, като ще се изградят кръгови и повдигнати кръстовища и пешеходни пътеки, изкуствени неравности и изнесени бордюри.
През 2010 г. у нас в зоните на кръстовища са загинали 80 души а други 1883-ма са били тежко ранени. Черната статистика сочи, че през миналата година във войната по пътищата са смъртта си са намерили 776 души.
Жертвите от катастрофите да бъдат намалени с 50 на сто до 2020 г., цели приетата от правителството стратегия.
Предстои да бъде утвърдена национална политика за обновяване на парка с коли, които имат по-висока степен на активна и пасивна безопасност. Все още обаче не са предвидени конкретни мерки.
Вписване на наложените наказания в шофьорската книжка е една от мерките за засилване на контрола по пътищата, която е разписана в стратегията за безопасност на движението до 2020 г.
За по-добра дисциплина на водачите и пешеходците се предвиждат обучения по европейски стандарт от най-ранна детска възраст.
Нулев толеранс за алкохол при младите водачи предвижда стратегията за подобряване на безопасността по пътя. В момента за всички шофьори е допустимо наличие на 0,5 промила алкохол в кръвта, като преди време се обсъждаше въвеждането на лимит от 0,2 промила за „зайците“ на пътя. Стратегията предвижда и мерки за намаляване на разсейването на водачите на пътя. Една от тях е ограничаване на говоренето по-мобилен телефон зад волана.
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!