Volkswagen реши да се върне отново към идеята за "литров" автомобил, който да харчи само по литър бензин на 100 км път. За пръв път концепт по идеята беше показан в началото на новия век, когато лично босът на Volkswagen Фердинанд Пих лично докара във Франкфурт от Хамбург действащ прототип, като разходва по пътя едва 0,89 л гориво на 100 км и то при средна скорост на движение от 75 км/ч! Но тогава концернът се отказа от внедряването на колата в серийно производство, не за друго, а защото беше прекалено скъпа.
През 2009-а немският гигант показа във Франкфурт второ поколение на литровата идея - концептуалният L1, който разходваше 1,49 л дизелово гориво на 100 км. При това машинката имаше доста добри динамични качества - ускоряване от място до 100 км/ч за 14,3 секунди, максимална скорост 161 км/ч, а резервоарът от 10 литра позволяваше изминаването на 670 километра с едно зареждане.
L1 имаше хибридно задвижване с двуцилиндров турбодизел TDI с ходов обем 0,8 литра. Двигателят имаше възможност за работа самостоятелно в два режима - стандартен Еко - разполагаема мощност от 27 к.с./20 кВт при 4000/мин и режим Спорт, който се активираше автоматично при интензивно ускоряване и позволяваше повишаване на мощността на мотора до 39 к.с./29 кВт при същите обороти. Максималният въртящ момент на мотора беше 100 Нм при 1900/мин.
Другата част от хибридния агрегат беше елмотор-алтернатор с мощност 14 к.с., който можеше да се включва в силовия поток, както съвместно с дизеловия двигател при интензивно ускоряване, така и независимо от него при движение с ниски скорости в задръствания или в жилищни зони. В автомобила имаше литиево-йонен акумулатор, разположен в предната част на колата, където оставаше още място и за 50-литров багажник.
Днес, 10 години след пробега на супер-боса и собственик, "вълците" отново се връщат към идеята за 10 кубически сантиметра гориво на километър. Серийната кола ще има хибриден силов агрегат от 1,5 л дизел и електромотор, но с допълненията от най-новите постижения на науката. Предсериен протип на колата ще бъде показан на автосалона в Доха, Катар през следващата седмица - 26-29-и януари.
По всяка вероятност това ще е развитие на концепта L1, но с прилагане на plug-in хибридна технология, която ще позволи разходът на автомобила да падне до 1,2 л на 100 км път, че и по-надолу. Според непроверени източници, намеренията на концерна са серийното производство на автомобила да стартира през 2013-а година.
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!