Световният автомобилен пазар прогресира през 2010 г. с 11,7% и 70,4 милиона екземпляра. Лидерското трио не се е променило спрямо 2009 г. - начело е Китай с 16 милиона продажби, следван от САЩ (11,6 млн. броя) и Япония (4,9 млн. броя).
Въпреки че американският пазар отчита ръст от 11% спрямо 2009 г. той остава доста далеч от 2007 г., когато делът му от световния автомобилен пазар е 23,5% с регистрирани 16,1 млн. единици. Тогава Китай е наполовина от това, което е САЩ на световната сцена.
Статистиката за 2010 г. потвърждава лудото развитие на някои държави за сметка на европейските страни. Така Германия (3,1 млн. и -21,7% ) загуби четвъртото място в полза на Бразилия (3,3 млн. +10,7%). По същия начин Индия (2,6 млн. и +31%) се качи с две места нагоре, измести Италия и Великобритания, като вече настига Франция.
По отношение на ръста, наградите отиват в Чили (където са продадени 285 000 автомобила и отчетени 66% увеличение), Индонезия (+50% и 707 000 екземпляра), Колумбия (+38% и 239 000 екземпляра) и Турция (+37% и 765 000).
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!