Последните ще бъдат първи: въпреки че Ford EcoSport от години е обичайна гледка за пътищата в Южна Америка и е много успешен на другия край на света, европейското поделение на Синия овал чак сега реагира на тенденциите на SUV-модата, която цари на Стария континент, и лансира успешния модел отвъд Атлантика. През следващата година той ще се продава в Европа, където ще се бори с конкуренти като Opel Mokka, Renault Captur и Peugeot 2008. В Германия Ford-ът с нетрадиционен и по-грубоват дизайн ще бъде продаван на цени от 19 200 евро нагоре, като в шоурумовете колата ще се появи през май 2014 г. В България ЕcoSport ще дебютира през същата година, но все още не е ясно през кой месец и срещу каква сума.  И докато опонентите се стремят да бъдат лайфстайл-модели, чиято визия е дизайнерски спортна, EcoSport иска да бъде по-натуралистичен. Не случайно при него резервното колело е там, където очаквате да го видите при истински офроудър – отвън, върху вратата на багажника. Въпреки че това изобщо не е практично за града – първо, защото така петата врата става много по-тежка, и второ – защото по този начин имате нужда от повече място за отваряне на капака, което може да се окаже проблем на тесни места. Жалко – тъй като с дължината си от 4,01 метра EcoSport е компактен. За сметка на това обаче клиентите ще се радват на много нисък товарен ръб и на сравнително приличен багажник с обем 333 литра. А когато спукате гума, ще я смените много лесно и бързо. Колко често обаче ви се е налагало да сменяте спукана гума през последните години?Въпреки че е разработен в Бразилия и е произвеждан в Индия, EcoSport стартира с европейска палитра от двигатели. Клиентите могат да избират измежду 1,5-литров дизел с 90 к.с., бензинов мотор със същия обем и 112 к.с., както и най-известния 3-цилиндров EcoBoost. Макар че е с работен обем само 1 литър, този двигател развива порядъчните 125 конски сили и прави впечатление на много жизнен. Но на скоростната кутия нямаше да й навреди шеста предавка, а при име катo EcoSport колата трябваше да има поне Start-Stop система. Въпреки това мъничкият мотор прави добро впечатление – макар че е малко шумничък, придвижва машината пъргаво в градския трафик: на светофара се изстрелвате пред останалите, „отмъквате“ паркомястото на шофьора пред вас и се включвате безпроблемно в желаната лента. Всичко това не е проблем за малкия SUV. Чак след като напусне пределите на града, EcoSport започва да показва някои от слабостите си. Всъщност окачването осигурява приличен комфорт за дълги пътувания, а шумоизолацията не е лоша – но с максималния си въртящ момент от 170 Нм 3-цилиндровият мотор се нуждае от цели 12,7 сек за спринта от 0 до 100 км/ч и ускорява машината максимално до 180 км/ч. Затова човек не трябва да възприема ЕcoSport като много спортен. Високият Ford обаче е икономичен – задоволява се средно с 5,3 литра на 100 км в тестовия цикъл на ЕС. Във всекидневието обаче ще трябва да калкулирате консумация около 7 л, което е много добър резултат за офроудър. Тук своята дума казват и теглото от 1,4 тона, и малката каросерия. Като стана дума за офроуд: EcoSport наистина изглежда като автомобил за движение извън пътя, а клиренсът от 20 см е като входен билет за местности с пресечен терен. И тук идва голямото „НО“ - в Южна Америка машината се предлага с двойно задвижване, но в Европа ще бъде само с предно. Не че на 4х4-версиите би могъл да се падне особено голям дял от продажбите. Но по този начин Ford би се дистанцирал много сериозно от Renault и Peugeot и би се доближил до Mokka по отношение на цената. А хората от Кьолн не искат това.  На пръв поглед интериорът изглежда много приятен. За всички пътници има достатъчно място, регулиращата се задна седалка позволява избор между голям багажник и много пространство за краката на пасажерите отзад, зад огледалото за обратно виждане работи камерата на системата за автоматично спиране, а системата Sync позволява приложения на мобилния телефон да бъдат стартирани чрез гласови команди от колата. На втори поглед обаче човек разбира, че тук му липсват малко повече цветове и че формите са прекалено агресивни. А именно в такъв моден и бързо развиващ се сегмент като този на мини SUV-овете евтината пластмаса и монохромният дисплей няма да бъдат приети добре. Конкурентите ще ви посрещнат с по-приятен интериор.Въпреки това Ford не трябва да се съмнява в успеха на компактния и висок модел. Защото, ако човек вярва на пазарните изследвания, в следващите години няма да има толкова голям бум в нито един друг сегмент, колкото в този на компактните SUV-ове. И въпреки че леко закъсня с лансирането на модела в Европа, производителят е много пред VW, който дори не е представил дизайнерска скица на Polo SUV. 
 
       Китайско такси си търси пътници
      Китайско такси си търси пътници
    
     
       Mansory прави суперкола за Моуриньо
      Mansory прави суперкола за Моуриньо
    
    There are no comments yet. Be the first one to express yourself!