BMW Group представя първия в света четирицилиндров бензинов двигател с технологията TwinPower Turbo. Новият агрегат е поредният иновативен елемент от стратегията BMW EfficientDynamics за повишаване на ефективността на автомобилите на марката. За въвеждането на пазара на новия двигател BMW Group избра модела X1.
Новото BMW X1 xDrive28i е първият модел, който се задвижва от новото поколение четирицилиндров бензинов двигател с технология BMW TwinPower Turbo, директно впръскване High Precision Injection, свръхпълнене на принципа Twin-Scroll, променливо задвижване на разпределителните валове, двоен VANOS и променливо газоразпределение VALVETRONIC.
Агрегатът е с работен обем 1997 куб. см и мощност 245 к.с. при 5000 об/мин. Мощност, с каквато могат да се похвалят атмосферни двигатели с по-голям брой цилиндри и значително по-голям работен обем. В сравнение със сходния като мощност шестцилиндров мотор новият агрегат е по-компактен и лек благодарение на изцяло алуминиевия цилиндров блок и заимстваната от моторните спортове Bedplate-конструкция. Това оказва непосредствено въздействие върху ефективността, а благодарение на намаленото тегло върху предната ос – и на пъргавината на BMW X1 xDrive28i.
По отношение на еластичността новият двигател също превъзхожда монтираните доскоро атмосферни агрегати. Максималният му въртящ момент достига 350 Нм и е на разположение още от 1250 об./мин. По този начин се постигат особено спонтанни реакции. Още малко над оборотите на празен ход новият двигател осигурява възхитително темпераментно разгръщане на мощността, която равномерно нараства до режимите на по-високо натоварване. Ускоряването от 0 до 100 км/ч отнема 6,1 секунди и 6,5 секунди с автоматична трансмисия, което е съответно с 0,7 секунди и 0,3 секунди по-бързо в сравнение с предшественика, оборудван с шестстепенна автоматична скоростна кутия. Максималната скорост на новото BMW X1 xDrive28i е 240 км/ч.
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!